Centrum Projektów Polska Cyfrowa we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK rozpoczęło przyjmowanie wniosków w ramach projektu „Cyberbezpieczny Samorząd”, współfinansowanego z Funduszy Europejskich, w ramach programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027.

Celem projektu jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji jednostek samorządu terytorialnego poprzez wzmacnianie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych.

Projekt jest skierowany do wszystkich jednostek samorządowych w kraju, tj. 2 477 gmin, 314 powiatów, 16 województw (łącznie 2 807 JST).

Samorządy otrzymają dofinansowanie w formie grantu w wysokości od 200 tys. do 850 tys. zł.

Wysokość dofinansowania oraz udział wkładu własnego są uzależnione od liczby mieszkańców i zamożności jednostki, czyli tzw. wskaźnika podatkowego odpowiedniego dla gmin, powiatów i województw.

Otrzymane środki samorządy będą mogły przeznaczyć na:

  • opracowanie, wdrożenie i certyfikację procedur z zakresu zarządzania bezpieczeństwem informacji,
  • zakup, wdrożenie i konfigurację systemów, urządzeń i usług mających na celu podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa,
  • specjalistyczne szkolenia.

Wnioski o przyznanie grantu można składać od 19 lipca do 13 października 2023 r. do godziny 16.00.